Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Stigen

Av lookintomyeyes - 12 januari 2012 16:16


Jag vet inte vart jag ska. Åt vilket håll jag är påväg. Jag ser bara träd framför mig. Jag följer stigen som löven har bildat. Djupare och djupare in i skogen. Jag hör fåglarna som kvittrar i bakgrunden. Jag hör vindens sus i träden. Jag ser ännu ingenting framför mig. Inget har öppnat sig. Men vägen måste leda mig någonstans. Med försiktiga men ändå raska steg drar jag mig framåt för jag vill veta. Vill veta vad som väntar mig. Spänningen ökar för varje steg. Min nyfikenhet leder mig.


När du lämnade mig. När jag såg hur du gick din väg. Jag hade inte mod att följa. Du tog med dig min styrka. Du tog med mig mitt allt. För du var mitt allt. Nu har jag växt. Styrkan har återvänt. Jag har bestämt mig för jag måste få veta. Vart gick du. Vad var det du saknade hos mig som du funnit någon annanstans. Min nyfikenhet växte och nu var jag påväg. Påväg för att ta reda på vart stigen leder. Vart du finns. För jag vet att löven vill hjälpa mig att finna svaret. Jag klarat inte att leva i ovisshet för alltid...


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lookintomyeyes - 19 februari 2013 20:31

  Utan dig skulle min balans lossna Utan dig skulle min kropp gå av Jag skulle falla utan dig Ingen skulle ta emot mig Jag skulle närma mig marken och se grus Se det grus jag alltid sparkat på Gruset skulle krympa mig Krympa mig med ...

Av lookintomyeyes - 18 februari 2013 19:00

Jag sitter vid mitt skrivbord med blicken ut över gården. Jag ser några träd, en liten damm och några ankor som desperat letar efter några få korn att mätta deras magar med. Det är allt jag ser. Det är det jag har. Jag har mitt rum som stänger inn...

Av lookintomyeyes - 27 oktober 2012 22:34

Av lookintomyeyes - 23 oktober 2012 18:44


  I mina drömmar har jag alltid varit en prinsessa. Och då menar jag alltid. Jag visste att från första stund då jag landat på jorden så var jag en sessa. En sessa som alltid drömt om sitt rosa slott och sin trogne riddare på den en vit hingst. Jag...

Av lookintomyeyes - 4 oktober 2012 21:38

Dagen började med en lång skön sovmorron för att sedan åka in en sväng till stan. När jag gick där på gatan så lockades jag in i en av affärerna efter att ha sett alla skönheter i fönstret. Jag shoppade flera nya tröjor. men bara dem jag fastande ...

Presentation


Kärlek, Tankar, Fantasier, Upplevelser här skrivs allt.
Med kärlek som tema.

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards