Alla inlägg under november 2011

Av lookintomyeyes - 17 november 2011 23:30

 


Ett beslut, en fråga.

Ett Ja. ett nej.

Vad kan hända

Vad kan bli

Varför inte

Varför vi



Ett nej blir fel

Ett ja blir kul

Våga chansa

Våga hoppas



Ett ja blev fel

Väldigt fel

En hand blev mer

Mycket mer

Gjort är gjort

jag vet...


 

Av lookintomyeyes - 15 november 2011 21:29

 

  Gammal kärlek rostar aldrig eller hur brukar man säga? Tänk dig att du har din prins, ni är lyckligast av alla och kommer att vara det resten av livet! Eller....?  Finns det sådan kärlek. Sådan som aldrig blommar ur. Som alltid lyfter upp dig på ett rosa fluffigt moln flera hundra meter upp och låter dig sväva där med din prins bredvid dig. Eller kommer all kärlek någon gång att krascha och du faller ner fortare och fortare utan att någon fångar dig..? 

 

Och var hittar man denna prins som alltid orkar hålla en svävande. Han som med hjälp av sitt leende fångar dig och med sina magiska ord får dig blommande. Är det kanske den snygga och ohhh så charmiga killen som jobbar inne på din närmaste matbutik? 

 

Jag brukar tänka på detta. Kan man bli kär i en människa som man har träffat flera hundratals gånger men som man aldrig brytt sig om? Killen som står på din busshållplats till exempel. Han som du brukar snegla lite på. Men som du egentligen skiter helt i. Kan det ske en förändring över natten som tillslut för dig samman med honom? Och om det nu skulle bli så. Skulle ni någon gång ta upp det med hur ni har stått där och inte brytt er om varandra ett skit under de närmaste åren... Konstig utväg av två busskompisar...


                       

 


Av lookintomyeyes - 14 november 2011 23:00

It's been a long time since I came around
Been a long time but I'm back in town
And this time I'm not leavin' without you
You taste like whiskey when you kiss me awe
I'd give anything again to be your babydoll
This time I'm not leaving without you.


He said, sit back down where you belong
In the corner of my bar with your high heels on
Sit back down on the couch
Where we made love the first time
And you said to me


Somethin', somethin' about this place
Somethin' 'bout lonely nights
And my lipstick on your face
Somethin', somethin' about
My cool Nebraska guy
Yeah somethin' about
Baby you and I


It's been two years since I let you go
I couldn't listen to a joke or rock n' roll
And muscle cars drove a truck
Right through my heart


On my birthday you sang me "Heart of Gold"
With a guitar hummin' and no clothes
This time I'm not leaving without you.


Sit back down where you belong
In the corner of my bar with your high heels on
Sit back down on the couch
Where we made love the first time
And you said to me


Somethin', somethin' about this place
Somethin' 'bout lonely nights
And my lipstick on your face
Somethin', somethin' about
My cool Nebraska guy
Yeah somethin' about
Baby you and I


You and I,
You you and I,
You you and I,
You you and I,
You and I
You you and I
Oh yeah I'd rather die,
Without you and I


We got a whole lotta money, but we still pay rent
'Cause you can't buy a house in heaven
There's only three men that I'ma serve my whole life
It's my daddy and Nebraska and Jesus Christ.


Somethin', somethin' about the chase
I'm a New York woman born to run you down
Still want my lipstick all over your face
There's somethin', somethin' about
Just knowin' when it's right
So put your drinks for Nebraska
For Nebraska, Nebraska I love you.


You and I,
You you and I
Baby I'd rather die
Without you and I.
You and I,
You you and I
Nebraska I'd rather die
Without you and I.


It's been a long time since I came around
Been a long time but I'm back in town
And this time I'm not leavin' without you

Av lookintomyeyes - 13 november 2011 22:41

 

 Jag vaknade, jag såg dig.

Du vaknade, du såg mig.

Jag bludnade, jag somnade.

Du blundade, du somnade.

Jag vaknade. Var var du?

Du var borta. Allt längre än förrut.

Jag såg ej längre ditt leende.

Hörde ej ditt skratt eller kände din arm om mig.

Jag klev upp och letade.

Väskan var borta, du var borta.

Allt var borta.

En bit av mig var borta.

Du kom ej mer tillbaks.

Jag fick aldrig mig tillbaks.

  


 

Av lookintomyeyes - 12 november 2011 22:00

..Så det där med att titta djupt in i någons ögon. Är det något som du brukar göra. Jag har kommit på det med mig själv. Det är det första jag gör. När jag ser en kille som ser intressant ut så försöker jag fånga hans ögon och sen drunkna i dem. Jag föreställer mig den den känslan av att hur magiska dem är. Och om han tittar tillbaka på det sättet som endast ett fåtal gör, då är han kanske din prins. För i någons ögon ser man allt. Du ser om han har intresse. Du ser om någon ljuger. Du ser hur personen mår.


Jag ska berätta en sak som hände mig för ett par veckor sen.. Jag hade åkt in med en kompis till stan för en liten shoppingtur. Vipps utan förvarning träffade vi hennes killkompis och i sin tur hans kompis. (Vi kallar honom för mr C, C som i charm). Mr C var inte den snyggaste inte den muskulösaste hetaste killen. Men han hade nåt. Hans sätt var charmigt. Men främst av allt hans sätt att se på mig var magiskt. Det enda jag såg resten av den dagen var hur hans mörkblå lysande ögon glittrade. Och dem glittrade åt mig. Jag blev fast i dem. Hans leende strålade och hans röst var så otroligt fin. Det kändes precis som kärlek från första ögonkastet. Och det kändes precis som att han tyckte samma.


Jag kom hem och där väntade ett sprakande sms från honom. Han brydde sig han ville ha mera kontakt. Han visade intresse!.. Fast (som jag hade blivit efter bara en dag) lät jag mig fångas mer och mer. Gulliga sms blev självklara och telefontimmarna blev bara fler och fler. Jag började öppna mig för honom. Och vi skulle snart träffas igen på stan. Bara vi två. Lära känna varann bättre.  


Efter ett par veckor av smakprov på hans magi. Hände något. Smsen slutade. Samtalen försvann. Något mer än hej var svårt att få fram. Det var ännu svårare att få..  Allting skedde fort. Han bara försvann lika lätt som han hade kommit. Vi hade precis bestämt att vi skulle ses igen hitta på något bara vi på stan. Men allt blev off. Och ni som är som mig, en tjej. Vet ju hur det är. Killen ska höra av sig! Och det gör dem om de vill nåt. Och mitt hjärta var förtåss i förfäran. Jag hade trott på denna killen. Hade vågat hoppas igen. Så ja magin som jag hde fått var bara playande. Och den glittrande ögonen hade nog bara varit spår av kåthet. Troligtvis hade han nu hittat en lättare one night stand tjej. Och jag var ännu längre bort från honom än innan vi träffats.. I efterhand kanske jag är glad att det aldrig blev något med honom. Fast dem där magiska ögonen hade jag gärna drunknat i fler gånger!...

Av lookintomyeyes - 11 november 2011 11:15

Heeeej! Den 11 November 2011 klockan 11:11 tänkte att det var passande att starta en blogg nu. Look Into My Eyes heter den. Namnet kommer från en helt underbart magisk låt. En låt som har betytt otroligt mycket för mig. Alla stunder jag har känt mig alldeles tom och ensam har jag lyssnat på den. Alla stunder då allt bara har varit för mycket. Även vid stunder som jag har haft med dem jag älskar. Lyssna på den ni också och känn hur kaskade tar med er djupt in i er själva. För det har den verkligen gjort med mig. Och lyssna inte en gång. Lyssna många. Lyssna tills ni verkligen känner hur den går in i er. Och när den har gjort det så vet jag att den inte kommer ut så lätt. So look into my eyes there is no surprise promise you....


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kärlek, Tankar, Fantasier, Upplevelser här skrivs allt.
Med kärlek som tema.

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards