Alla inlägg under december 2011

Av lookintomyeyes - 31 december 2011 12:20


Nyårsafton ikväll! Känns sådär lagom kul egentligen. Hade planerat att ge min nyårskyss till dig. Men den planen sprack.. Så ska till en kompis och röja där istället samtidigt som hjärtat svider och jag inte vet vem du egentligen är. Du som för ett par dagar sen kändes som att du var helt perfekt... Det enda jag vill just nu är att vakna upp med ditt leende vid mitt. Väckas av din puss på mig. Jag har iallafall en nyårsönskan...



                                       


Av lookintomyeyes - 30 december 2011 12:21


Now it's gonna get harder
and it's gonna burn brighter
and it's gonna feel tougher each and every day
so let me say, that i love you
you're all I've ever wanted
all I've ever dreamed of to come
and yes you did come
i want you so bad (so bad)
can you feel it too? (it too)
you know I'm so, I'm so in love with you
i want you, so much
i need you, so much
i need your, i need your, your touch




Av lookintomyeyes - 29 december 2011 16:56



Det är slut. Du är över. Vi är över. Allting gick så fort på slutet. Steget mellan att ligga i din famn och vara flera hundra drömmar ifrån dig gick så snabbt. Jag märkte aldrig av någon ledsen blick från dig. Märkte aldrig av ditt sätt att visa att det var slut. Inte förrän det var slut. jag vet att du aldrig kommer tillbaka. Varför skulle du göra det. Varför skulle du komma krypande på dina knän och vilja ha tillbaka mig. Vad skulle göra så att jag fick somna med dig än en gång. Och du försvann nu. Just nu när jag behöver dig som mest. Nu när jag behöver någon som torkar mina tårar. Någon som håller mig hårt. Och vet du. Din famn var så magisk. Jag trodde aldrig att jag skulle behöva lämna den. Du sa att den alltid skulle vara min. Precis så sa du. Ändå fällde du ihop armarna för mig. Du stängdes framför mina ögon. Jag var ej längre välkommen att vara på den plats där jag var som tryggast. Jag fick heller aldrig mer kalla dig för min. Om nu inte mitt mirakel kan komma och rädda mig från smärtan. Om någon kan laga mitt hjärta så laga det nu. Låt mina och hans händer återförenas en gång till. Och den här gången för alltid...




                                    

 

Av lookintomyeyes - 28 december 2011 22:57



Ibland säger tystnaden mer än tusen ord

Ibland säger kyssen allt som du tror

Ibland säger blicken mer än du trott

Ibland säger allting stopp

allt tar slut

Av lookintomyeyes - 27 december 2011 21:45

Tårarna rinner hjärtat gör så ont. Varenda slag är ett knivhugg. Det som nyss kändes så nära är nu så långt bort. Du är så långt bort. vill ha dig här vill vara i din famn. Vill kunna höra dina hjärtslag igen. Vill att du ska hålla om mig precis som du gjorde. Vill att dina läppar ska vila mot mig. Att du ska finnas igen. Snälla kom tillbaka..

.

Av lookintomyeyes - 26 december 2011 23:55

You keep on talking but it makes no sense at all

Av lookintomyeyes - 25 december 2011 14:49


Att dras mellan två världar. Den ena är trygg och säker den är vit. Du vet att om du går dit kommer allt att vara perfekt. Du kommer bli prinsessan aldrig behöva lyfta ett finger. Den andra världen är svart. Den är magisk och spännande. Om du följer vägen hit kommer du att leva i ett äventyr. Du kan göra vad du vill när du vill utan att behöva tänka på följderna. Vilken väg tar du?...


                                   


Av lookintomyeyes - 21 december 2011 21:48


Den 21 december. Den 21. Om knappt tre dagar är det julafton. Denna högtid alla ser fram emot hela året för att man äntligen får återförenas hela stora tjocka släkten igen. Dansa kring granen och äta den gravade laxen. Denna mysiga högtid som man i stort sätt stressar sönder sig för att komma till. Mat mat vi måste laga mat. Har du ringt och bokat tågbiljetterna? Julklappar! Jag har ju glömt att köpa julklappar! Vadå laktosintollerant allting innehåller så mycket grädde det går! Eller hur brukar det låta hos dig?


Inte konstigt att det är både juldag och annandag efter jul så man kan vila upp sig lite innan det är dags att återvända till jobbet för att åter slita. Om man inte måste fira alla tre dagar för att göra hela släkten nöjd. För att göra dem nöjda.. Vad vill du själv egentligen? Julen är den helg då alla ska må så bra som möjligt vi ska inte känna den press som vi oftast gör. Man ska kunna fira precis som man vill med vem man vill utan att känna hur svärmor har blickarna på en. Utan att känna hur de gamla fastrarna bara blir jobbigare och jobbigare...


Att umgås med släkten borde ske naturligt utan att behöva stressa upp sig. De flesta av sveriges befolkning börjar med presentinköpen i november. En månad att förbereda. En månad full av stress över att just detta ska bli den perfekta julen. Vi pyntar husen med tomtar och glitter så vi inte längre minns hur det såg ut innan. På radion spelas julmusik dygnet runt och den mysiga julkänslan finns inte längre. Allt vi känner är stress som har tagit över våra kroppar för att få även denna julen att fungera perfekt.


Och i slutändan hur blir det? Jo mamman lägger sig i sängen helt sliten efter den hårda dagen. Pappan tar åter en promenad till affären. Denna gång för att faktiskt köpa tidningen och stressa av sig lite. Barnen sitter i sitt rum och tänker var detta allt. Var detta julen, Nu är den redan förbi. Men lyckad det blev julen även iår för familjen svensson...


                                  



Presentation


Kärlek, Tankar, Fantasier, Upplevelser här skrivs allt.
Med kärlek som tema.

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards