Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Magiska ögon

Av lookintomyeyes - 12 november 2011 22:00

..Så det där med att titta djupt in i någons ögon. Är det något som du brukar göra. Jag har kommit på det med mig själv. Det är det första jag gör. När jag ser en kille som ser intressant ut så försöker jag fånga hans ögon och sen drunkna i dem. Jag föreställer mig den den känslan av att hur magiska dem är. Och om han tittar tillbaka på det sättet som endast ett fåtal gör, då är han kanske din prins. För i någons ögon ser man allt. Du ser om han har intresse. Du ser om någon ljuger. Du ser hur personen mår.


Jag ska berätta en sak som hände mig för ett par veckor sen.. Jag hade åkt in med en kompis till stan för en liten shoppingtur. Vipps utan förvarning träffade vi hennes killkompis och i sin tur hans kompis. (Vi kallar honom för mr C, C som i charm). Mr C var inte den snyggaste inte den muskulösaste hetaste killen. Men han hade nåt. Hans sätt var charmigt. Men främst av allt hans sätt att se på mig var magiskt. Det enda jag såg resten av den dagen var hur hans mörkblå lysande ögon glittrade. Och dem glittrade åt mig. Jag blev fast i dem. Hans leende strålade och hans röst var så otroligt fin. Det kändes precis som kärlek från första ögonkastet. Och det kändes precis som att han tyckte samma.


Jag kom hem och där väntade ett sprakande sms från honom. Han brydde sig han ville ha mera kontakt. Han visade intresse!.. Fast (som jag hade blivit efter bara en dag) lät jag mig fångas mer och mer. Gulliga sms blev självklara och telefontimmarna blev bara fler och fler. Jag började öppna mig för honom. Och vi skulle snart träffas igen på stan. Bara vi två. Lära känna varann bättre.  


Efter ett par veckor av smakprov på hans magi. Hände något. Smsen slutade. Samtalen försvann. Något mer än hej var svårt att få fram. Det var ännu svårare att få..  Allting skedde fort. Han bara försvann lika lätt som han hade kommit. Vi hade precis bestämt att vi skulle ses igen hitta på något bara vi på stan. Men allt blev off. Och ni som är som mig, en tjej. Vet ju hur det är. Killen ska höra av sig! Och det gör dem om de vill nåt. Och mitt hjärta var förtåss i förfäran. Jag hade trott på denna killen. Hade vågat hoppas igen. Så ja magin som jag hde fått var bara playande. Och den glittrande ögonen hade nog bara varit spår av kåthet. Troligtvis hade han nu hittat en lättare one night stand tjej. Och jag var ännu längre bort från honom än innan vi träffats.. I efterhand kanske jag är glad att det aldrig blev något med honom. Fast dem där magiska ögonen hade jag gärna drunknat i fler gånger!...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lookintomyeyes - 19 februari 2013 20:31

  Utan dig skulle min balans lossna Utan dig skulle min kropp gå av Jag skulle falla utan dig Ingen skulle ta emot mig Jag skulle närma mig marken och se grus Se det grus jag alltid sparkat på Gruset skulle krympa mig Krympa mig med ...

Av lookintomyeyes - 18 februari 2013 19:00

Jag sitter vid mitt skrivbord med blicken ut över gården. Jag ser några träd, en liten damm och några ankor som desperat letar efter några få korn att mätta deras magar med. Det är allt jag ser. Det är det jag har. Jag har mitt rum som stänger inn...

Av lookintomyeyes - 27 oktober 2012 22:34

Av lookintomyeyes - 23 oktober 2012 18:44


  I mina drömmar har jag alltid varit en prinsessa. Och då menar jag alltid. Jag visste att från första stund då jag landat på jorden så var jag en sessa. En sessa som alltid drömt om sitt rosa slott och sin trogne riddare på den en vit hingst. Jag...

Av lookintomyeyes - 4 oktober 2012 21:38

Dagen började med en lång skön sovmorron för att sedan åka in en sväng till stan. När jag gick där på gatan så lockades jag in i en av affärerna efter att ha sett alla skönheter i fönstret. Jag shoppade flera nya tröjor. men bara dem jag fastande ...

Presentation


Kärlek, Tankar, Fantasier, Upplevelser här skrivs allt.
Med kärlek som tema.

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards